Listanäkymästä löytyvät ohjelmaan kirjatut yritykset, laskut jne. Listanäkymät sisältävät aina lisäys- ja hakutoiminnot. Painamalla Etsi-napin vieressä olevaa nuolta, saat käyttöösi lisätoimintoja, kuten listan viennin Excel-tiedostoon tai hakukenttien valinnan.
Listanäkymät
Adensy CRM tarjoaa laajat toiminnot listojen hyödyntämiseen. Saat lisää toimintoja käyttöösi kun painat nuoli-ylös painiketta.
Voit hakea tietoa kaikilla kentillä mihin tietoa voi syöttää ml. asiakaskohtaiset lisäkentät. Aloita hakukenttien lisääminen painamalla "määritä hakukentät". Tämän jälkeen sinulle avautuu alla olevan näköinen valintalista.
Vasemmalla näet listan kaikista kentistä, joita ei ole valittu hakukentiksi. Valitse uusi kenttä hakukentäksi siirtämällä se oikean puoleiseen laatikkoon. Paina "Tallenna hakukentät" kun olet valmis. Tämän jälkeen ikkuna sulkeutuu ja uudet hakukentät tulevat näkyviin.
Tämä toiminto toimii kuten yllä mutta hakukenttien valinnan sijaan valitse mitä kenttiä näytetään taulukossa / listassa.
Aloita sarakkeiden valinta painamalla näytä valittavat tiedot.
Usein on tarve hakea samaan listaukseen tietoja kahdesta eri rekisteristä tai käyttää toisen rekisterin tietoja hakukenttinä.
Esimerkki 1: Haetaan ne kontaktit, joiden yritys on segmentissä X
Esimerkki 2: Näytetään kontaktilistassa sekä kontaktin tietoja, että kontaktin yrityksen laskutusosoite.
Näissä tilanteissa toimitaan kuten aikaisemmissa kohdissa, mutta määritetään linkki, jonka avulla saadaan nämä kentät valittua.
Valitse ensiksi "valitse kenttiä myös linkitetyistä tiedoista" ja sen jälkeen valitse se rekisteri, josta tulee lisätä kenttiä (hakukentiksi tai sarakkeiksi listaan). Kun olet painanut linkitetyn rekisterin nimen, tulee yläpuolella olevaan kenttä valintaa valittavaksi kenttiä tästä rekisteristä. Poimi sieltä tarvittavat kentät ja vie ne oikeaan sarakkeeseen näytettävien kenttien joukkoon. Muista tallentaa hakuasetukset.
Voit viedä tietoja Exceliin painamalla "Excel".
Toimi näin: Kun viet tietoja Exceliin rajaa ensiksi näytettävät rivit ja valitse sen jälkeen näytettävät sarakkeet. Exceliin viedään vain ne sarakkeet, jotka näkyvät listanäkymässä.
Adensy CRM mahdollistaa usein käytettyjen hakujen tallentamisen. Sen avulla sinun ei tarvitse joka kerta määrittää hakukenttiä ja näytettäviä tietoja.
Haun tallentaminen: Tallenna haku painamalla "Tallenna Haku".
Anna haulle kuvaava nimi (Esim. yritykset minun vastuulla tai etelä-suomen asiakkaat).
Jos tämä haku on sellainen mikä on hyödyksi myös muille voi jakaa haun jolloin haku tulee näkyviin tallennetut-haut listassa.
Tallennetun haun avaaminen: Valitse tallennetut haut. Näet listan sinulle näkyvistä tallennetuista hauista. Klikkaa haun nimeä.
Halutessasi voi asettaa Adensy CRM - ohjelmiston avaamaan aina tietyn haun kun siirryt listanäkymään. Tämän avulla voit esimerkiksi näyttää oletuksena aina vain sinun vastuullasi olevat asiakkaat.
Tätä varten täytyy sinun ensiksi perustaa tallennettu haku kuten yllä. Paina sen jälkeen "Aseta oletushaku" ja valitse kyseinen haku. Kun kirjaudut ulos ja takaisin sisään samaan listaan näyttää Adensy CRM nyt valitun haun tulokset oletuksena.